pt. Wrz 20th, 2019

Zippo reklamuje markę przez ASMR

Czy zapalniczka może wywołać euforię dźwięku?

Jeśli nie żyjesz pod kamieniem, którego nikt nie lekko drapał paznokciami, prawdopodobnie słyszałeś o ASMR – dziwnej wywołującej mrowienie technice dźwiękowej, która wytwarza miękkie dźwięki, które są satysfakcjonujące i relaksujące.

Ikea wyprodukowała zaskakująco wspaniałe ASMR (autonomous sensory meridian response – samoistna odpowiedź meridianów czuciowych) wideo o wystroju sali sypialnej w zeszłym roku, a kilka innych marek poszło w jego ślady, w tym Applebee’s i KFC.

Zippo to najnowsza marka, która łagodnie wkracza w świat ASMR, ale wynik – stworzony przez zespół marki w BuzzFeed – nie jest najbardziej kojącym dźwiękiem.

Ale najpierw: dlaczego Zippo i ASMR? Połączenie to dźwięk „kliknięcia” sygnalizujący otwarcie i zamknięcie Zippo. Marka ogłosiła, że Urząd Patentowy i Znaków Towarowych USA przyznał firmie Zippo znak towarowy za kliknięcie, umieszczając go w klasie chronionych dźwięków, które obejmują ryk MGM Lion i gwizdek „Igrzysk śmierci”.

Wideo BuzzFeed oznacza tę okazję, zapraszając pracowników do spróbowania swoich sił w ASMR. Będą … pewnie trzymali się swoich dziennych zajęć.

„BuzzFeed jest tak szczęśliwy, że może być częścią tej kampanii z Zippo”, mówi Brant McLean, svp strategii marki w BuzzFeed. „ASMR jest czymś, co nasi odbiorcy cieszyli się coraz większym zainteresowaniem w ostatnich miesiącach i nie mogliśmy się doczekać, aby zagrać z dźwiękiem w jednym z naszych autorskich filmów”.

Zippo stworzył także bardziej wiarygodny film ASMR ze zwykłym drapaniem i otarciem, do którego dołącza niewielka liczba kliknięć. Choć jest to bardziej w prawdziwym duchu niszy audio, klip jest nieco za krótki i rozczarowuje, by puryści byli szczęśliwi.

Zabieg ASMR prawdopodobnie będzie krótkotrwały, ale marka widzi swój znak dźwiękowy jako długoterminowe zwycięstwo dla swojej marki.

„Podczas gdy Zippo wydało szeroką gamę projektów klasycznej wiatroodpornej zapalniczki w ciągu ostatnich 86 lat, natychmiast rozpoznawalny dźwięk” kliknięcia „Zippo pozostał niezłomny – mówi Lucas Johnson, starszy menedżer ds. Marketingu globalnego w firmie Zippo. „Jest powszechnie uznawany za identyfikator marki na całym świecie. Znak towarowy stanowi hołd złożony Zippo niezachwianym przywiązaniom do jakości i trwałości. „

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *