pt. Wrz 20th, 2019

Zalando stawia na zrównoważoną modę

  • Zalando – wiodąca europejska platforma modowo-lifestylowa, rozszerza swój asortyment zrównoważonej mody.  
  • W nadchodzących tygodniach firma wprowadzi do sprzedaży ekologiczne produkty takich marek jak Ecoalf, Mud Jeans, Swe-s, Girlfriend Collective i Stripe + Stare.
  • Nowe brandy wzbogacą obecną ofertę składającą się z 15 000 artykułów wyprodukowanych z naturalnych lub pochodzących z recyklingu materiałów. 

Zrównoważona moda i dbałość o ochronę środowiska są ważnymi czynnikami, które kształtują rozwój branży odzieżowej w Polsce. Jak wynika z badań, konsumenci są coraz bardziej świadomi pochodzenia i procesu produkcji artykułów odzieżowych. Już 70% z nich jest skłonna zapłacić nieco wyższą cenę za ubrania z ekologicznych surowców.

Zalando, jako europejski lider platform modowo-lifestyle’owych, w swoim asortymencie posiada już 240 marek, które produkują odzież z naturalnych lub pochodzących z recyklingu materiałów. Firma wprowadza do swojej oferty kolejne marki o zrównoważonym podejściu. Będą to między innymi Ecoalf, Mud Jeans, Swe-s, Girlfriend Collective oraz Stripe + Stare.

Zrównoważony asortyment na Zalando jest jednym z największych w Europie, ale to dopiero początek. Naszą ambicją jest zapewnienie klientom jeszcze szerszego wyboru produktów, kompleksowych informacji i inspiracji, których potrzebują, aby dokonywać bardziej odpowiedzialnych wyborów w kwestii mody. Wprowadzenie nowych marek jest ważnym krokiem w tej podróży – mówi Sara Diez, Vice President Womenswear w Zalando.

Obecny asortyment przyjazny dla środowiska w Zalando składa się z 15 000 artykułów, które obejmują wszystkie kategorie, od marek premium, takich jak Mother of Pearl i Filippa K, przez obuwie z Veja, aż po marki outdoorowe, takie jak Patagonia lub dżinsy marki Nudie Jeans. Aby ułatwić klientom znalezienie proekologicznych produktów w szerokiej ofercie, Zalando oznacza wszystkie artykuły wykonane z ekologicznych materiałów specjalną flagą zrównoważenia. Dodatkowe oznaczenia zostały wprowadzone w 2017 roku, a obecnie są już dostępne na każdym z 17 rynków, na których działa firma.

Zalando jako platforma mająca ponad 28 milionami klientów w 17 krajach jest świadoma swojej roli w promowaniu ekologicznych postaw w obszarze mody. Konsekwentne poszerzanie zrównoważonego asortymentu to nie jedyna ‘zielona’ inicjatywa firmy. Niedawno Zalando, chcąc zminimalizować swój wpływ na środowisko, zrezygnowało z plastikowych opakowań na produkty kosmetyczne.  

Więcej na temat działań firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju pod linkiem: https://corporate.zalando.com/en/corporate -responsibility/corporate-responsibility


O Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 28 milionów klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Najważniejszym celem jest sprawienie, aby platforma była pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie – tak zwany “starting point for fashion”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *