nie. Gru 8th, 2019

Sainsbury’s opowiada historię pochodzenia Świętego Mikołaja

Sainsbury’s świętuje kulminację 150-lecia, dzięki odważnej kampanii marki, która zabiera widzów z powrotem do wiktoriańskiej Anglii, aby zastanowić się, jak mogły powstać świąteczne tradycje, takie jak Święty Mikołaj i pończochy.

Kampania, stworzona przez Wieden + Kennedy London, po raz pierwszy emitowana została wieczorem (12 listopada), podczas Emmerdale na ITV. Pokazuje skromne początki młodego chłopca o imieniu Mikołaj i to, jak mógł zostać Świętym Mikołajem. Akcja gry dzieje się w Dickensian w Londynie. Pierwszy sklep Sainsbury’s powstał w 1869 roku, w którym założyciele John James i Mary Ann Sainsbury popisują się swoimi produktami. Kosz przepełniony klementynami przykuwa uwagę kupujących i młoda grupa kominiarzy, z których jeden jest niesłusznie oskarżony o kradzież. Na szczęście dla młodego chłopca o imieniu Nick, Mary Ann Sainsbury widzi całe wydarzenie i ratuje go, zanim wręczy mu własny worek klementynek. Następnie potajemnie wrzuca klementynki do skarpet swoich przyjaciół, po czym ubrał się w czerwony płaszcz i kapelusz i ruszył w stronę pobliskiej grupy reniferów, z których jedna ma czerwony nos.

Na Boże Narodzenie ludzie chcą czegoś radosnego i wyjątkowego – kolorów, blasków i świąt. Możemy sobie pozwolić na odrobinę odejścia od zasobów naszej marki, o ile zachowamy rdzeń – Laura Boothby, Sainsbury’s

Kampania ma na celu uczczenie roli, jaką Sainsbury odgrywa w Boże Narodzenie w ciągu ostatnich 150 lat. A na coraz bardziej zatłoczonym rynku reklamowym Laura Boothby, szefowa działu marketingu telewizyjnego w Sainsbury, uważa, że ​​pomysł, który „sprawia, że ​​ludzie coś odczuwają”, ma coraz większe znaczenie.„Chodzi o wymyślenie pomysłu, który sprawi, że ludzie coś poczują”, mówi podczas Marketing Week. „Piękno tej reklamy to chwile prawdziwych gęsiej skórki i guzków w gardle, ale także dużo humoru.

Staramy się scementować święta Sainsbury’ego, stworzyć coś, co ludzie zapamiętają i pozostaną z nimi. Nadal zajmujemy się reklamą żywności, co bardzo to uzupełnia, ale chcemy zacząć od tego, co naszym zdaniem dotyczy Bożego Narodzenia. ” Boothby uważa, że ​​Boże Narodzenie daje Sainsbury’emu licencję na „odstąpienie trochę” od marketingu do końca roku, ponieważ ludzie szukają czegoś innego. Jednak kluczowe jest, jak mówi, ludzie nadal wiedzą, że reklama pochodzi od Sainsbury’s – stąd wyraźny branding na początku i użycie koloru pomarańczowego w całym tekście.

Na Boże Narodzenie ludzie chcą czegoś radosnego i wyjątkowego – kolorów, blasków i świąt. Możemy sobie pozwolić na odrobinę odejścia od zasobów naszej marki, o ile zachowamy rdzeń. […] Mamy szczęście, że mamy naprawdę silne atuty marki; pomarańczowy jest dla nas niesamowicie potężny. Mamy też charakterystyczny ton głosu i dziedzictwa. Prawie zaczynamy od tego, ponieważ jeśli ludzie nie wiedzą, że to reklama Sainsbury’ego, nie ma sensu. W przeszłości moglibyśmy nie robić tego wystarczająco mocno. ”

Kampania będzie wspierana przez prasę, outdoor i radio, podczas gdy Sainsbury’s będzie rozmawiać o jedzeniu i promocjach, zaczynając od podarunków, potem imprezowych posiłków, a na koniec kluczowych produktów świątecznych, w tym indyka i farszu.

Źródło: https://www.marketingweek.com/sainsburys-christmas-ad-2019/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *