pt. Wrz 20th, 2019

Kosztowy żółty banner od Google

We wtorek około godziny 19.00. ET, wielu wydawców zarówno w USA, jak i Australii widzieli wiele – jeśli nie wszystkie – boksów reklamowych wypełnionych reklamami displayowymi z wyłącznie żółtym kolorem. Trwały przez 45 minut.

Kosztowny błąd miał miejsce podczas programu szkoleniowego Google, gdy pracownik przypadkowo kupił jednostki reklamowe o wymiarach 300 x 250. Wydawcy, którzy sprawdzali swoje dzienniki, widzieli, że reklamy pochodzą od theiconic.au.com, australijskiego sprzedawcy.

„Wydaliśmy kilka tysięcy w mniej niż kilka sekund”, mówi Rishi Jethi, założyciel i dyrektor generalny publikacji w San Francisco Illumeably. „Pomyślałem, że to była szalona akcja Q4, a może nasze raporty zostały zepsute.”

Jethi mówi, że sprawdził na swojej stronie internetowej około godziny 19:00. ET i zobaczył tylko żółte reklamy. Po sprawdzeniu danych witryny zobaczył, że strona osiągnęła CPM w przybliżeniu 270 USD, co oznacza, że ​​zapłacono tę kwotę za każdym razem, gdy reklama pojawiała się 1000 razy.

Dodaje, że reklama żółta towarzyszyła mu wszędzie, gdziekolwiek się pojawił. „Pojawiała się u wszystkich dużych wydawców, takich jak CNN, Forbes”, mówi. „Jestem pewien, że stracili dziesiątki milionów dolarów”.

W e-mailowym oświadczeniu rzecznik Google potwierdził błąd, mówiąc: „Szkolenie reklamodawcy doprowadziło do błędu, gdy faktyczne wydatki wydarzyły się w witrynach wydawców przez około 45 minut. Gdy tylko dowiedziałem się o tym błędzie, szybko wstrzymaliśmy kampanie. Będziemy honorować płatności dla wydawców za wszelkie zakupione reklamy i ciężko pracujemy nad wprowadzeniem zabezpieczeń, aby zapewnić, że to się nie powtórzy.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *