Jak marketerzy mogą być o krok przed trendem wyszukiwania głosowego?

O ile nie mieszkałeś na odludziu, prawdopodobnie gdzieś słyszałeś lub widziałeś, że połowa wszystkich wyszukiwań w tym roku zostanie przeprowadzona za pomocą urządzeń głosowych, takich jak Siri lub Alexa Amazon. Ale czy wiesz, że: 30% tych wyszukiwań zostanie przeprowadzonych bez ekranu? Zapytania wyszukiwania głosowego zawierają od trzech do pięciu słów kluczowych i są dłuższe niż wyszukiwania tekstowe? 20% brytyjskich konsumentów korzysta z urządzeń wyszukiwania głosowego wiele razy dziennie? Oczywiście wyszukiwanie głosowe nie jest już tylko kolejną opcją wyszukiwania, o której należy pamiętać. I niestety wiele starych strategii SEO i strategii marketingowych po prostu tu nie działa.

Takie statystyki pokazują, jak ważne jest, aby firmy dostosowywały SEO i marketing, aby nadążały za tym godnym uwagi trendem. W końcu możesz potencjalnie stracić znaczną część ruchu organicznego, nie optymalizując treści pod kątem zapytań głosowych! Jak więc marketerzy mogą wyprzedzić konkurencję dzięki temu trendowi i utrzymać swoje linki na szczycie SERP w wyszukiwaniu głosowym.

Zanurz się głęboko w badaniach

W 2019 roku Google ogłosił, że wypuszcza algorytm BERT, który zawiera wysoce zaawansowane technologie uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego (NLP), aby zapewnić użytkownikom bardziej trafne wyniki. BERT ma na celu zrozumienie zamiaru wyszukiwania poprzez analizę całych fraz, a nie patrzenie na słowo po słowie.

Dlatego strategie badań słów kluczowych muszą koncentrować się o wiele bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – szczególnie jeśli chodzi o powiązane frazy z długim ogonem. Treść musi opierać się na dłuższych frazach, a nie na konkretnych słowach kluczowych. Dlaczego pytasz? Cóż, ponieważ większość wyszukiwań głosowych jest wyrażona jako pytania.

Według raportu BrightLocal najczęstsze słowa kluczowe dla zapytań wyszukiwania głosowego to „jak” i „co”, a także „gdzie”, „kiedy” i „dlaczego”. Ponieważ BERT analizuje wyszukiwania na podstawie wskazówek kontekstowych dostarczonych przez wszystkie słowa w wyrażeniu, ważne jest, aby treść zawierała jasne rozwiązanie ich zamiarów.

Jeśli prowadzisz bloga o jedzeniu, możesz kierować reklamy na więcej wyszukiwań, takich jak „Jak zrobić ciasto do pizzy z mąką bezglutenową?”, A nie tylko „ciasto bezglutenowe do pizzy”, jeśli chcesz zakwalifikować się na najwyższą pozycję.

Zoptymalizuj dla pozycji zero

85% wyników wyszukiwania głosowego jest pobieranych bezpośrednio z pozycji zero – zwanych również opisywanymi fragmentami. Jest to z oczywistego powodu: urządzenia do wyszukiwania głosowego mogą podać tylko jedną odpowiedź. Na przykład Google Home i Alexa powtórzą najlepszy wynik zapytania słowo w słowo, aby uzyskać jasną, zwięzłą odpowiedź. Tworzenie treści za pomocą bitów wielkości kęsa zoptymalizowanych pod kątem pozycji zero to świetny sposób, aby firmy internetowe miały rangę bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Najlepszym sposobem na to jest uporządkowanie treści w akapity dotyczące konkretnych tematów lub pytań. W ten sposób, gdy klient zadaje pytanie urządzeniu obsługującemu głos, algorytm Google może szybko wyciągnąć odpowiedź z treści.

Upewnij się, że wyszukiwanie zoptymalizowane głosowo nadal konwertuje

Wyszukiwanie głosowe jest niezwykle popularne, ale niekoniecznie zwiększa ruch konwersji. W końcu większość wyszukiwarek szuka szybkiej odpowiedzi lub informacji – zamiast szukać konkretnego produktu lub usługi. Chociaż obecnie nie ma wielu badań nad tym, jak wyszukiwanie głosowe wpływa na konwersje lub CTR, wiemy, że niestety wiele bogatych linków do fragmentów kodu nie generuje dużego ruchu. Wyróżnione linki fragmentów uzyskują mniej niż połowę liczby kliknięć, które uzyskuje wynik wyszukiwania o najwyższym rankingu.

Ponownie jest to prawdopodobnie spowodowane faktem, że opisywane fragmenty zapewniają szybką odpowiedź i dają użytkownikowi mały powód do sprawdzenia rzeczywistej strony. Oprócz tworzenia treści polecanych fragmentów do wyszukiwania głosowego powinieneś także skupić się na zachęcaniu użytkowników do zdobywania dodatkowych informacji.

Aby zakwalifikować się do wyróżnionego fragmentu kodu, prawdopodobnie będziesz chciał utworzyć listę składników (wymienionych w tagach H2) wymaganych dla przepisu, ponieważ często jest to pokazywane w pozycji zerowej. Teraz ludzie będą potrzebować pełnego przepisu i instrukcji na twojej stronie. Miejmy nadzieję, że zachęci to poszukiwaczy do kliknięcia wyniku i odwiedzenia Twojej strony. Wyszukiwanie głosowe wprawia w zakłopotanie sposób, w jaki strategowie SEO i zespoły marketingowe tworzą treści w nadchodzącym roku. Jest oczywiste, że ten trend się utrzyma – i musisz być gotowy na dostosowanie, aby utrzymać dobrą widoczność na SERP.

Źródło: https://www.marketingtechnews.net/news/2020/jan/22/how-marketers-can-stay-one-step-ahead-voice-search-trend-guide/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *