pt. Wrz 20th, 2019

Jak generacja Z zmienia reguły społeczne?

Korzystanie z mediów społecznościowych wciąż się rozwija w szybkim tempie – a gdy pokolenie Z nadal napływa do świata pracy, jego aplikacje zarówno dla użytkowników, jak i marek, które chcą z niego korzystać, stają się coraz bardziej widoczne.

Taki jest pomysł pierwszego z nowej serii raportów ZAK, agencji kreatywnej z siedzibą w Londynie, która w swoich własnych słowach ma na celu „tworzenie wielkich pomysłów na marki, które angażują osoby poniżej 30. roku życia”. Pierwszy artykuł analizuje różnice między głównymi sieciami społecznościowymi i społecznościami graczy, a także wnioski, których można się nauczyć dla marek.

Z wywiadów z 1000 20-latkami – a nawet młodszymi – wynika, że ​​prawie dwa na pięć (38%) korzysta z Facebooka wyłącznie jako usługi kurierskiej. Innymi słowy, użytkownicy nie spędzają już więcej czasu na platformie, co oznacza, że ​​istnieje rozdźwięk między zainteresowaniami a świadczoną usługą. Discord, platforma czatu głosowego i tekstowego dla graczy, dla kontrastu „prawdopodobnie będzie tym, czego życzy sobie Facebook dla Gen Z”, dodaje raport.

„Śmierć Facebooka została znacznie przesadzona” – wyjaśnia raport. „To prawda, że ​​wykorzystanie ustabilizowało się, podobnie jak telewizja w XXI wieku, ale jest to jedynie funkcja osiągania masy krytycznej, a nie masowej migracji. Pokolenie po tysiącleciu wykorzystuje jedynie warstwy mediów społecznościowych o większym celu i konkretnych celach. ”

Facebook nadal działa dobrze w przypadku osób poniżej 30. roku życia, jeśli chodzi o aktywizm lub organizowanie wydarzeń. „Facebook działa dobrze, gdy próbuje zmobilizować masę ludzi i jest postrzegany poza bezpośrednim kręgiem zainteresowań lub powiązań” – zauważa raport. „Przesyłanie wiadomości to główny powód, dla którego nadal korzystają z głównych sieci społecznościowych”.

Dla młodszej grupy demograficznej skandal z Cambridge Analytica był punktem zwrotnym dla Facebooka jako „obliczonej i instytucjonalnej zdrady danych użytkowników”, jak to ujmuje raport. Stali czytelnicy tej publikacji zobaczą, w jaki sposób użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi, ile ich dane są warte – choć podróż może mieć wiele kroków. Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez Insights West, opartymi na kanadyjskich konsumentach, stwierdzono rosnące obawy dotyczące sposobu wykorzystywania danych, które nie przekładają się jeszcze na znacząco poprawioną higienę danych i bezpieczeństwa.

Ostatecznie zasady się zmieniły. Aby stworzyć udaną społeczność społecznościową, skala i kierowanie są niedostępne, podczas gdy głębia i autentyczność są obecne.

Raport odnotowuje swój pogląd na gen demograficzny Gen Z. Jest to „duch przedsiębiorcy i serce hakera, kształtujące to, co ma wokół siebie, aby osiągnąć cele osobiste, społeczne lub zawodowe.” Innymi słowy, widzieli milenium – być może starsze rodzeństwo – walczą o znalezienie pracy po kryzysach finansowych i chcę iść sam, napędzany przez monetyzację platform YouTube lub Twitch.

Mimo to raport zaleca również, by marki traktowały „demograficzne” jako brudne słowo. „Przestrzeń mediów społecznościowych jest tępym narzędziem na masowym końcu skali, która polega na łapaniu liczb w sieciach; ale sieci niszowe polegają na mocnym wykorzystaniu kultury, aby chętnie łapać ludzi w ich promieniu grawitacyjnym – i to dobrze ”, wyjaśnia raport. „Rozumieją kulturę, w której mówią”.

Więcej na: https://www.marketingtechnews.net/news/2019/jul/03/how-gen-z-changing-rules-social-moving-demographics-true-communities/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *