Czy musimy pożegnać się z polubieniami w mediach społecznościowych?

Użytkownicy Facebooka i Instagramu w Wielkiej Brytanii mogą spodziewać się poważnych zmian po ostatniej kontrowersyjnej zmianie ze wszystkich ulubionych platform społecznościowych. Instagram został kupiony przez Facebooka w 2012 roku za 1 miliard dolarów i od tego czasu obie platformy zaczęły testować ukrywanie polubień. Test rozpoczął się od ukrycia polubień wybranych użytkowników w Kanadzie w 2019 r., A następnie został rozszerzony na kolejne kraje, w tym Irlandię, Australię i Nową Zelandię. Było więc nieuniknione, że ostatecznie uderzy w Wielką Brytanię.

Jak działają lajki?

Instagram testuje ostatnią zmianę z ograniczoną liczbą użytkowników w Wielkiej Brytanii, więc w tej chwili nie wszyscy użytkownicy to rozpoznają. Jednak pula wybranych użytkowników mogła już zauważyć zmiany podczas przewijania kanałów. Zamiast postu z informacją o całkowitej liczbie polubień, które otrzymał, pokazuje teraz, że konto i „inni” polubili post, bez wyświetlania żadnych liczb. Kliknięcie przycisku „inni” spowoduje wyświetlenie pełnej listy użytkowników, którzy polubili post, ale ponownie nie zostaną wyświetlone żadne liczby.

Ważne jest, aby pamiętać, że wydawcy treści będą mogli zobaczyć całkowitą liczbę polubień, które otrzymają za post, ale nie będą już upubliczniane. Oczywiście możesz przewijać listę polubień, aby obliczyć liczbę dla siebie, ale czy mamy na to czas? Myślę, że nie!

Dlaczego więc ostatnia zmiana?

U podstaw zmiany leży dobrostan psychiczny nastolatków i młodych ludzi. Chociaż niekoniecznie oznacza to, że ta zmiana nie wpłynie na dorosłych, możemy zauważyć, że młodsze pokolenie było siłą napędową tej decyzji. Ta funkcja ma na celu usunięcie „presji” związanej z zdobyciem jak największej liczby polubień i zapobieganie konkurencji, która rozwinęła się wśród użytkowników mediów społecznościowych.

W Wielkiej Brytanii odnotowano wzrost zgłaszanych problemów ze zdrowiem psychicznym, a 1 na 4 osoby doświadcza co roku problemów ze zdrowiem psychicznym. Temat zdrowia psychicznego stał się mniej tabu w ciągu ostatnich kilku lat, a jako społeczeństwo staliśmy się bardziej otwarci i szczerzy wobec naszych problemów. Pomogło to również podnieść świadomość wyzwań związanych z chorobami psychicznymi.

W ciągu ostatnich kilku lat psychologowie zaczęli badać wpływ mediów społecznościowych na samopoczucie psychiczne, aby ocenić, czy istnieje związek między nimi. Niedawne badanie przeprowadzone na uniwersytecie w Pittsburghu wśród młodych osób wykazało, że osoby, które często sprawdzają media społecznościowe, są prawie trzy razy bardziej narażone na depresję niż okazjonalni użytkownicy.

Trzy główne problemy związane z korzystaniem z mediów społecznościowych i problemy ze zdrowiem psychicznym to:

  • Brak snu
  • Wykorzystanie platformy jako narzędzia do porównywania życia
  • Ściganie polubień na platformie buduje poczucie własnej wartości

Facebook i Instagram wzięły te sprawy w swoje ręce i uznały potrzebę zmian. Zbyt duża aktywność w mediach społecznościowych wiąże się z lękiem, złym wizerunkiem ciała i pogorszonym zdrowiem psychicznym, szczególnie u nastolatków. Zmusiło to gigantów mediów społecznościowych do wielkich zmian na swoich platformach – musieli działać szybko!

Czy to jest przyszłość social mediów?

Choć nic nie zostało ustalone, wynik próby bez wątpienia określi przyszłość widocznych polubień zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Podczas gdy niektórzy uważają, że to nie robi różnicy, ponieważ inne czynniki są winne złemu zdrowiu psychicznemu, inni uważają, że jest to krok we właściwym kierunku.

Wszyscy wiemy, że platformy mediów społecznościowych dokonują ciągłych zmian w swoich sieciach, aby poprawić ogólne wrażenia użytkownika – niezależnie od tego, czy jest to aktualizacja algorytmu, wprowadzenie nowej funkcji lub usunięcie polubień. Postępy, które Facebook i Instagram poczyniły do ​​tej pory od 2010 r., Są nadzwyczajne i nieporównywalne; więc kto wie, jak będą funkcjonować za kolejne 10 lat?

Źródło: https://www.marketingtechnews.net/news/2020/jan/28/do-we-need-kiss-goodbye-social-media-likes-exploring-visibility-and-health/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *