pt. Sie 23rd, 2019

Bariery powstrzymujące marketingowców od inwestowania w sztuczną inteligencję

Marketerzy uwielbiają modne rzeczy. Nasza branża zajmuje się promocją i sprzedażą najnowszych rzeczy. Nie jest więc zaskakujące, że branża marketingowa została dobrze i prawdziwie przejęta przez to, co musi być najmądrzejszym hasłem z ostatnich kilku lat, czyli AI. Ironia? Przez cały czas rozmów na imprezach branżowych i w mediach okazało się, że tylko 27% marketerów w Wielkiej Brytanii faktycznie korzysta z sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego w swojej pracy.

Dlaczego więc, większość sprzedawców nie korzysta obecnie z AI? W tym roku przeprowadziliśmy badania z Vitreous World, aby zapytać 400 marketerów o najważniejsze bariery uniemożliwiające im i ich firmom przyjęcie tej technologii. Spójrzmy na trzy główne powody i dlaczego nie mogą być tak trudne do pokonania, jak mogłoby się wydawać.

Brak zrozumienia tego, o co chodzi!


Gdyby ktoś zapytał cię: „Czy wiesz, czym jest AI?”, Prawdopodobnie powiedziałbyś tak. Ale jeśli ktoś poprosił cię o zdefiniowanie? Wtedy sprawy stają się nieco trudniejsze. Faktem jest, że definicja sztucznej inteligencji różni się w zależności od tego, z kim rozmawiasz. Dla filozofa chodzi o to, czy maszyna ma umysł, podczas gdy dla informatyka jest to narzędzie, które może wykonywać zadania wcześniej wykonane przez ludzi. Dla marketerów – cóż, i tak dla 65% z nich – stało się modnym słowem, którego tak naprawdę nie rozumieją.

Część tego zamieszania wynika z ogromnej ilości bzdur na rynku w tej chwili. Trudno jest znaleźć firmę technologiczną, która nie twierdzi, że używa sztucznej inteligencji w jakimś kształcie lub formie – niezależnie od tego, czy rzeczywiście rozwijają i używają sztucznej inteligencji w rzeczywisty, znaczący sposób.

Problem polega na tym, że ten brak zrozumienia doprowadził nas do tego, co zostało ukute „przez dolegliwość rozczarowania”, a ludzie inwestują znaczne kwoty w technologie sztucznej inteligencji, które zostały niewłaściwie sprzedane lub miały nierealistyczne oczekiwania. Dlatego też kluczowi marketerzy wzywają swoich partnerów technologicznych, aby byli w pełni transparentni i dokładni w kwestii tego, co ich technicy mogą i czego nie mogą zrobić.

Strach nieznanego i przekonanie, że AI zajmie nam pracę


Nic dziwnego, że zamieszanie wokół tego, co jest sztuczną inteligencją, doprowadziło do poczucia strachu. Ale wiele z tego strachu można rozwiać, rysując wyraźną granicę między „ogólną” sztuczną inteligencją, a „wąską” sztuczną inteligencją. Ogólna sztuczna inteligencja jest rodzajem sztucznej inteligencji, którą interesują się filozofowie i fani science fiction. Zasadniczo, oznacza sztuczną inteligencję, która jest równie inteligentna lub mądrzejsza niż ludzie – i tego właśnie się boi większość ludzi. Faktem jest, że mamy długą, długą drogę od stworzenia takich technologii.

Z drugiej strony wąska sztuczna inteligencja jest już szeroko rozpowszechniona w codziennym życiu. Wąska AI działa jako techniczne rozwiązanie konkretnego – lub wąskiego – problemu. Na przykład, gdy twój e-mail umieszcza wiadomości spam w folderze „śmieciowym” – to dzięki wąskiej aplikacji AI, aby rozwiązać specyficzny problem e-maili blokujących Twoją skrzynkę odbiorczą.

A wąska sztuczna inteligencja ma znacznie mniejsze szanse na podjęcie pracy. Chociaż nie można zaprzeczyć, że sztuczna inteligencja ma wpływ na możliwości zatrudnienia w niektórych branżach – dla marketerów AI przejmie tylko nudne części swojej pracy. Istnieje bezpośredni związek między ilością powtórzeń w pracy a możliwością zastosowania do niej sztucznej inteligencji. Na przykład linie tematyczne wiadomości e-mail można wielokrotnie zautomatyzować.

Brak zrozumienia, w jaki sposób maksymalnie wykorzystać ML i AI, aby dostarczyć i udowodnić wyniki. Jedną z konsekwencji szumu sztucznej inteligencji jest to, że jest on wbudowany w kompleksowe rozwiązanie problemów rynkowych. Zbyt wiele firm AI jest winnych sprzedaży „snu”, że mogą przekształcić całe firmy, a więc ludzie kupują technologię, zakładając, że będzie to panaceum i naprawi wszystkie ich problemy.

Tak więc, choć niewątpliwie przyjęcie AI ma swoje wyzwania, kluczem jest znalezienie przejrzystego i zaufanego partnera, który nie tylko zapewni namacalne wyniki, ale także pokieruje Cię przez przeszkody związane z przyjęciem nowych technologii. Sztuczna inteligencja ma na celu przejąć te nudne i czasochłonne zadania – pozostawiając Ci swobodę w zabawie.

Źródło: https://www.marketingtechnews.net/news/2019/jul/26/three-barriers-stopping-marketers-investing-ai-and-how-knock-them-down/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *